Výlety

Běžkování na Bunči

17. února 2013 v 16:39 | Dandelka
Když v pondělí napadlo tolik sněhu a předpověď zněla maximálně příznivě na celý týden, rozhodla jsem se, že o víkendu to musí vyjít ještě na jedny běžky.
A taky že jo:-) Gustík se přidal ke mě, nebo já k němu a v sobotu po poledni jsme vyrazili. Mě trošku vyrazil dech teploměr během dopoledne. Na sluníčku totiž hlásil 13 stupňu!!! Než jsme se trochu vyhrabali, tak venku začalo pršet:-(
Míja naplánoval, že se pojedeme podívat na Bunč, že by to tam mohlo jít. A měl pravdu. Vzali jsme Balunku, na Bunči připli běžky a hurá směr Salaš. Nebylo to tak příjemné jako na Tesáku, protože to nebyla vyloženě vyjetá stopa, ale klouzali jsme po cestě, ale jinak se jelo docela dobře:-) Cestou necestou, krásnou zasněženou krajinou jsme dojeli na Hubertku, kde jsme si dali čajík, trošku odpočinuli a mohli jsme frčet pomalinku zpátky.

Balunka už ke konci táhla ocásek mezi nohama. Ale doběhla to zpátky hezky. Je fakt, že sněhu bylo opravdu dost a ona když si jednou chtěla jít trošku začuchat do lesa, tak v příkopu zjistila, že toho sněhu je tam víc, než na co stačí její malinké nožičky a zase se vrátila za náma zpátky na cestu. Cestou zpátky už jsme potkalli víc lidí. Jak se všichni vyspali, tak vyrazili na sobotní procházku:-)

My zdárně dojeli zpátky na Bunč, dali jsme si si ještě polívečku na zahřátí (a že jsme si tak tak sedli, jak tam bylo plno) a mohli jsme jet pomalinku domů:-)

Moc krásný běžkovací výlet:-) Pořád tak nějak doufám, že letos nebyl poslední:-) Čmuk a děkuji:-)

Putování po kroměřížských jesličkách se Švýcarem:-)

5. ledna 2013 v 12:59 | Dandelka
Jelikož jsem ve sletu letošních vánočních událostí nějak nestihla jesličky v kostelech, musela jsem to napravit ještě po vánočních svátcích.
Sice jsme Betlémy z kostelů vidělí na Florii, ale tak v tom kostele, je to přeci jen jakási jiná atmosféra.
Poprvé jsem se tam vydala hned mezi svátky, ale kostely byly zavřené, a tak jsem si to naplánovala na první pracovní den v roce 2013.
Domluvili jsme se s Peťou, který přijel na Vánoce ze Švýcarska domů, že zajdeme na kafe, a tak jsem ho při té příležitosti musela vzít do kostela, protože on pomalu nevěděl, co to jestličky jsou:-)
Shodou všech blbých náhod, resp. řekla bych shodou školních prázdnin a mé nepozornosti, mi nejel autobus z Kvasic domů. A tak se s Petík stal v tu chvíli mým strážným andělem, který mě vyzvedl v Kva a potom jsme autem jeli až do centra města, protože Peťa je lenoch, co nerad chodí pěšky.
Nejprve jsme zavítali do muzea, kde je instalovaný 3,5 m dlouhý pohyblivý Betlém. Panáčci se na něm hýbou, po obloze putuje měsíc, teče tam "živá" voda a plavou tam živé rybičky. Je naprosto kouzelný:-)
Hned potom jsme se vydali na zámek, kde jsem špatně tušila jesličky. Místo jesliček tam bylo pouze rozkopané nádvoří.
Trochu víc štěstí jsme měli u Mořiců, kde Peťa pomohl odstěhovat stůl a hned potom jsme mohli obdivovat moje nejmilejší jesličky a naprosto, ale opravdu naprosto nádherné vánoční stromečky:-)
Peťův nejmilejší kostel Jana Křtitele nám své brány bohužel neotevřel, a tak jsme naše putování zakončili u Panenky Marie, kde jsou jesličky taky nádherné, a plus to všechno navíc, se v kostele topí, což v té zimě nebylo vůbec na škodu.
Aj tak jsme docela promrzli a témata k hovoru místo toho aby ubývala, tak spíš přibývala, tak jsme se rozhodli ještě pro kousek teplého čaje:-)
Nebýt obsluhy, tak tam sedíme možná ještě teď:-) Bylo to maximálně příjemné odpoledne protažené do večera s milou společností, která si dokázala udělat pořádek, aby se dostala ke slovu, což se kromě mého Voltíka, zatím nikomu nepodařilo:-)
Cestou zpátky jsem ještě zjistila, že ten slavný mjůzik klub Ta-Bu je přímo v centru města, tak nějak jsem se rozloučila s naším vánočním stromečkem (PS Kroměřížská vánoční výzdoba v letošním roce udělala městu jen ostudu, jak byla chudá, ale stromeček, tak ten jsme měli nejkrásnějších ze všech stromečků, které jsem letos viděla a myslím si, že i jeden z nejkrásnějších, co v KM kdy stál). a jeli domů:-) Doma jsme si dali ještě jeden pořádny čaj (myslím tim, že jsme neměli vymáchané ponožky)), mrkli na zprávy a hurá na kutě, abych ráno vstala do práce, což se mimochodem s menším zpožděním povedlo, ale mini-zaspáním bych to nazvat mohla:-)
Krásný xichtík s krásným stromečkem:-)
PS: Peťulko děkuji za nádhérné odpoledne a těším se, že si to v létě zopákneme:-) I když asi v jiném duchu:-)

Rozhledna Zdenička v Těšánkách

21. října 2012 v 21:57 | Dandelka
Aneb Křížem krážem Hříběcími horami anebo Formanská stezka
Přesně před rokem byla postavena v Těšánkách rozhledna Zdenička:-) A jelikož je to moje jmenovkyně, tak jsem ji musela samozřejmě navštívit:-)
V sobotu jsme byli v Cetechovicích a jelikož jsme odjížděli docela brzo, tak jsme si řekli, že se tam konečně zajdeme podívat. Prakticky celé dopoledne ale byla obrovská mlha, která naštěstí kolem 11.hodiny opadla a tak jsme si řekli, že to zkusíme.
Páni, ale to vám byla nádhera. Sice párkrát před tím pršelo, tak jsme byli jak čuňátka všichni tři, ale musím říct, že až to tam bude dobudované celé, tak to bude naprostá paráda.Tím nechci říct, že teď není:-) Je tam klídeček, je to tam moc hezké:-) Viděli jsme tam nějaký rybníček, tak nám to připadalo jako na Radůni:-) Jdete krásnou stezkou, chvilkama do kopečku, s kočárkem i s dětma se to projít určitě dá:-) Rozhledna má trošku na můj vkus prudké schody, ale vyjít se to určitě dá:-) Výhled z ní je nádherný (prostě bydlíme v kouzelném kraji - co dodat).
Jsou tam vysázeny celé sady ovocných stromků a za pár let to bude výhled do nádherné ovocnářské osady:-)

Toto je ten rybníček, co vypadá podobně jako na Radůni:-)

Moje jmenovkyně:-)

My tři bratři:-)
Moje dvě poseroutky
Veget v bílých kamínkách
Výhled do kouzelného okolí mého kraje:-)
Kadibudky..moje úchylka:-)
Most přes minulost:-)

Dovolená jižní Čechy, třetí den (Hluboká nad Vltavou, Český Krumlov)

7. října 2012 v 19:02 | Dandelka
Na třetí den byly naplánované asi ty největší atrakce jižních Čech, a to zámek Hluboká nad Vltavou a Praha jižních Čech - Český Krumlov.
Nejprve jsme přijeli do Hluboké nad Vltavou (hned vedle parkoviště se pásl VELBLOUD). Neskutečné:-) Jde vidět, že letos bylo opravdu tropické léto:-) Vyšlápli jsme si na kopeček, během kterého všude voněly Trdelníky. Když jsme prošli bránou, rozprostřel se před námi nádherný zámecký park a neuvěřitelná, neskutečně obrovská a krásná stavba - zámek Hluboká. Ohromil nás tou neskutečnou velikostí. Něco neskutečného. Hned jsme si koupilli první prohlídkovou trasu a během pár minutek jsme vyráželi. Byly tam tři prohlídkové okruhy,takže asi není možné nějak extrémně dlouho čekat.. Já chtěla do kuchyně, ale ti tři mě přehlasovali, a tak jsem šli na hlavní prohlídkovou trasu (ale já se tam stejně ještě jednou určitě vrátím a půjdu mrknout i na tu kuchyni - podle fotek vypadá neskutčně:-))
Musím říct, že jsme měli opět velmi milou průvodkyni (na rovinu, nesetkali jsme se v jižních Čechách asi s nikým nepříjemným - asi je to kraj prima lidí:-D). Hned, když jsme otevřeli dveře, ocitli jsme se v nádherné vstupní hale, s mohutným schodištěm. A v takovém duchu pokračovala celá prohlídka. Jeden sál krásnější než druhý.
Mě osobně dostalo snad všechno. Stůl, který bylo možné rozložit tak, aby k němu mohlo zasednout tuším kolem 70 lidí.
Krb, který byl vytesán z jednoho jediného kusu kamene - a nebyl to žádný domácí mini krb - to mi věřtě, neskutečné ukázky porcelánů, kněžnina kopulovitá čítárna, doslechli jsme se o různých velikánech místních rodů - nejvíc nás nadchl příběh kněžny Poulíny, která byla pozvána na ples ve Francii. Tam ale začalo hořet. Poulína byla zachráněna, ale vrátila se tam zpět, aby zachránila svoje dcera (nevěděla, že jsou již v bezpečí) a tak tam nakonec uhořela i se svým děťátkem, které čekala.
No prostě nádhera... na takovém zámku provádět.. to musí být nádhera.. Je tak strašně obrovský, že tam asi můžete jezdit každý rok a každý rok můžete jit na jiný okruh a najít něco nového, krásného, zajímavého... za mě palec nahoru:-) DOPORUČUJU:-)

Hned potom jsme se vydali na obídek do Českých Budějovic a potom jsme se vydali do Českého Krumlova. Jak jsem psala, je to taková Praha jižních Čech. Kdo mě zná, tak ví, že nějaká extra velká města moc ráda nemám... ty davy turistů a všeechno to kolem. Český Krumlov, jako takový je krásný, zámek a hrad je starodávný a zajímavý. Určitě jsme tam viděli spoustu zajímavých místností, předmětů.. Celá ta fasáda je neobvyklá, originální. Nejznámější je asi zlatý kočár (kdyby vás zajímalo, jak se dostal dovnitř, tak ho rozmontovali a vevnitř v mísnosti smontovali.. a byl použit pouze jednou jedenkrát).. To toiž vrtalo hlavou i nám.
No ale bezkonkurenčně to nejkrásnější nás čekalo na samotném konci - maškarní sál. To vám byla nádhera. Obrovský, krásně vesele malovaný. Slečna průvodkyně nám k tomu hodně povykládala - co všechno tam můžete vidět. Všechno to vypadá tak živě - protože všechny postavičky mají svůj stín. Všechno je tak symetrické (na jedné stěně jsou dveře, a aby to bylo hezky symetrické, tak v druhém rohu jsou namalované navlas stejné - ale jinak tam opravdu nejsou). Tak si říkám, jestli to zámecké divadlo (3. prohlídková trasa) je tak nádherný jako maškarní sál - tak příště musím tam:-) Myslím si, že ty peníze za to se hodí dát:-)

Po prohlídce jsme se stavili ještě v zámeckém parku kde je otočné divadlo - podium (tam jsme nebyli...možná příště). Užili jsme si prohlídku na město a potom jsme pokračovali dál do města, kde jsme museli zavítat do muzea voskových figurín (na to mě nalákal Harry Potter ve vitríně - to bylo taky podle mě asi to nejzajímavější z celého muzea) no a k tomu jsme si dokoupili ještě vstupenku do zrcadlového bludiště a do síně smíchu. Ano, malé děti jsme odstrkovali od zrcadel, abysme se tam mohli vyblbnout my:-) To stálo opravdu za to:-) Strávili jsme tam snad víc času než v celém zámku:-D Ne to ne, ale nasmáli jsme se tam morově - doporučuju určitě:-)