Říjen 2012

Moje ovenka:-)

21. října 2012 v 22:12 | Dandelka |  Tvoření
Moje Janča mě naučila konečně princip háčkování.. už umím krátký sloupek a nějaký ubrat přidat a dívejte, co po x pokusech, x metrech párání a x večerech vztekání a x odhození háčku vzniklo:-)
Vím, že má každou nohu jinou a vím, že je špatně vycpaná a vím, že není dokonalá, ale je MOJA :-)

Rozhledna Zdenička v Těšánkách

21. října 2012 v 21:57 | Dandelka |  Výlety
Aneb Křížem krážem Hříběcími horami anebo Formanská stezka
Přesně před rokem byla postavena v Těšánkách rozhledna Zdenička:-) A jelikož je to moje jmenovkyně, tak jsem ji musela samozřejmě navštívit:-)
V sobotu jsme byli v Cetechovicích a jelikož jsme odjížděli docela brzo, tak jsme si řekli, že se tam konečně zajdeme podívat. Prakticky celé dopoledne ale byla obrovská mlha, která naštěstí kolem 11.hodiny opadla a tak jsme si řekli, že to zkusíme.
Páni, ale to vám byla nádhera. Sice párkrát před tím pršelo, tak jsme byli jak čuňátka všichni tři, ale musím říct, že až to tam bude dobudované celé, tak to bude naprostá paráda.Tím nechci říct, že teď není:-) Je tam klídeček, je to tam moc hezké:-) Viděli jsme tam nějaký rybníček, tak nám to připadalo jako na Radůni:-) Jdete krásnou stezkou, chvilkama do kopečku, s kočárkem i s dětma se to projít určitě dá:-) Rozhledna má trošku na můj vkus prudké schody, ale vyjít se to určitě dá:-) Výhled z ní je nádherný (prostě bydlíme v kouzelném kraji - co dodat).
Jsou tam vysázeny celé sady ovocných stromků a za pár let to bude výhled do nádherné ovocnářské osady:-)

Toto je ten rybníček, co vypadá podobně jako na Radůni:-)

Moje jmenovkyně:-)

My tři bratři:-)
Moje dvě poseroutky
Veget v bílých kamínkách
Výhled do kouzelného okolí mého kraje:-)
Kadibudky..moje úchylka:-)
Most přes minulost:-)

Zakončení 2. Betčiné sezóny

21. října 2012 v 20:54 | Dandelka
Plánovaně najeto bylo až těch zbývajícíh 300 metrů. Jinak to tak prostě dojelo samo :-) Moje milovaná už se uložila k zimnímu spánku:-)

Rymice - lidová stavení a mlýn

21. října 2012 v 20:39 | Dandelka
Rymice - obec kousek od Holešova, to znamená kousínek i od Kroměříže, a taky jsme tam nebyli:-( Ale napravili jsme to v poslední možný den (posledního září:-D) a to jsme čekali u muzea - kde se začíná, už před příchodem paní průvodkyně (mimochodem naprosto úžasné skvělé a paráďácká:-))
Rymice nabízí pohled do stavení, pohled na to, jak se bydlelo v posledních dvou stoletích.

Hlíněné, max. dřevěné podlahy, nadýchané peřiny, vyšívaná povlečení, oděvy které nosily naše babičky a dědečkové, černé kuchyně, pece na chleba, výstava starých praček, na půdě zásobníky na různé druhy mouky, medomety atd atd:-)

Součástí prohlídky, kromě těchto stavení, je i nakouknutí do větrného mlýna a do tvrze, kde je aktuálně expozice větrných mlýnů, a jsou tam staré kočáry, kroje a různé nářadí, které používalii Hanáci k práci.

Prohlídka byla zakončena ve staré kovárně, kde se ale dosud pracuje (pokud byste třeba potřebovali sekeru:-D)
Bylo to moc hezké, myslím si, že fajn i pro menší děti, protože se postupně prochází mezi jednotlivýma domečkama, kde je vždy kraťunký výklad. Zároveň i poučné:-) Já si teda chlívky od babičky pamatuju, ale někdo to štěstí neměl:-( Ale děcka, i kdyby.. za 40 korun - to musíte vidět:-)

S Mikuláškem na Florii 2012

21. října 2012 v 20:07 | Dandelka |  Cestování s Málinkou
Tak jsme se byli podívat na nové Florii v Kroměříži.
Prosím, neptejte se mě, co tam bylo a jak se mi tam líbilo:-) Popravdě ani nevím:-) Měla jsem tam naše Mikulu, tak jsem měla oči jen pro něj:-)
Co jsem tak nějak zaregistrovala tak byly stromky a jiná květena, nějaké krásné "větrníky", bonsaje a "výstava" králíků:-) Ale tak ti opravdu byli:-)
Tatínek vyloví mouchu a bude to moje:-)
Sodovka:-) To mi chutná:-)
Zakončení ve Vážanech s Balů
Pse, pocéééééém

Hradec nad Moravicí

21. října 2012 v 18:55 | Dandelka |  Cestování s Málinkou
V září, když jsme jeli z Háje od sestry, jsme toho využili k návštěvě zámku v Hradci nad Moravicí. Člověk o něm pořád jen slyší, ale já osobně jsem tam ještě nebyla. |A v září jsem poznala, že na jednu stranu, to byla velka velká chyba, protože je to tam opravdu nádherné. Ale na druhou stranu taky dobře, že jsme se tam vydali až teď, protože se tam postupně zpřístupňují nové a nové pokoje, sály, trasy. My zatím prošli tu předposlední etapu. Zatím se plánuje ještě otevření soukromých apartmánů, na jejichž opravu se sehnaly peníze a aktuálně se rekonstruuje.
V místnostech, které jsou po nedávné rekonstrukci, můžete vždy vidět fotografie toho jak to vypadlo před rekonstrukcí, během a po ní, a musím říct - klobouk dolů. Naprostá nádhera. A té práce, co s tím muselo být.

Nějaké fotografie ze zámku si můžete prohlédnout TADY ovšem nedoporučuju, pokud se tam nechystáte během pár dní jet:-D Fotografie jsou nádherné, ale věřte mi, že realita je mnohonásobně lepší:-)

Už když jsme tam přijeli, byli jsme okouzleni. Přivítá vás majestání stavba červeného zámku. Tento bohužel není přístupný, ale je nádherný!!! Jen co projdete nádvořím, otevře se vám výhled na Bílý zámek, kterým už vedou okruhy pro návštěvníky.
Opět jsme přijeli tak, že zrovna začínala prohlídka a jako bonus - s naprosto sympatickou úžasnou a parádní průvodkyní:-)
Výklad byl srozumitelný, žádné "zbytečné historické ódy, ale spíše zajímavosti a perličky.
Při odchodu jsme ještě nahlédli na výstavu historických kočárů - jen se usadit a jet pryč:-)

Na náměstíčku jsme se zastavili ještě v suvenýrech a sympatická paní prodavačka nám ještě doporučila Bezručovu vyhlídku, které se nachází asi 500 metrů za Bílým zámkem, resp. za Vodárenskou věží, do malinkého kopečku. Z ní je krásný výhled na Opavu a dá se tam dojet i s kočárkem, protože se dá jet po relativně zpevněné cestě, potom kousek po trávě, ale děti si tam můžou vesele hulákat na lesy, a žádným návštěvníkům to nebude vadit:-) Navíc ta procházka parkem je zážitkem sama o sobě:-)

Zároveň nám doporučila rozhlednu Šance, ale ta už musí počkat na někdy příště - ale tak - nemáme to z Háje tak daleko, tak věřím tomu, že se tam brzy podíváme:-)

Vodárenská věž

Výhled z Bezručovy vyhlídky(400 m n.m.)

Šternberk

21. října 2012 v 18:32 | Dandelka |  Cestování s Málinkou
Jeli jsme na večer do Háje, a tak jsme se s Marťou rozhodli, že ať už ta cesta stojí za to, tak vyjedeme kolem poledne a ještě se někde zastavíme.
Naší první zastávku jsme si naplánovali na hradě Šternberk. Jako snad pokaždé letos jsme tam doběhli tak tak, resp. ještě malinko později, protože nás opět museli přivádět ke skupince. Řekli jsme si, že máme docela dost času, tak že si dáme tu delší trasu. No to byl nápad:-D
První část - dá se říci ta první trasa - nebyla až tak zajímavá. Určitě ty pokoje byly hezké, hrad to byl šikovný, a náš průvodce byl mega odborník - tuším student nějaké historie, nebo tak něco. Opravdu věděl toho strašně moc, až bych někdy řekla přemíru :-) Bylo to zajímavé všechno, ale bylo toho moc a hlava už to potom ani nechtěla brát. Ale je fakt, že těch perliček, co jsme se dozvěděli, bylo opravdu moc. Bohužel s námi na prohlídce byla i rodina s menším dítětem, která měla asi pocit, že nás zajíma to dětské žvatlání do průvodcova výkladu, což teda bohužel nezajímalo. Docela to zkazilo dojem z celé prohlídky. Vy všichni moc dobře víte, že malé děti zbožňuju, ale na rovinu - na hrady a zámky, kde se platí vstupné a dětské žvatlání ruší - ty děti z toho nic nemají - zkazí to i ostatním - prostě tam ty děti nepatří. Mějte trochu rozum...
Naštěstí se rodinka po první části s hradem, a tudíž i s námi rozloučila, a tak druhá část - sbírky z různých hradů a zámků z okolí - už byla malinko zajímavější. Je fakt že i ty pokoje byly více vyzdobené, v každém se bylo pořád na co dívat, a zase ta spouuuuuusta informací:-)
Fotky si můžete prohlédnout TADY
Pokud byste sem s dětmi chtěli vyrazit, proč ne - na nádvoří mají nějaké dřevěné sochy, děti si tam můžou poběhat, ale prosíííím, nevoďte je dovnitř (a určitě ne, na delší trasu - to má co dělat i dospělák, aby udržel pozornost:-)

Vizovická stezka se skřítkem Pěšinkou

21. října 2012 v 18:18 | Dandelka |  Cestování s Málinkou
Původně jsme měli v plánu, že vyrazíme do Brna kolem přehrady, ale jelikož nám těšně před tím začalo pršet, nebyly jsme si jistí terénem. Navíc naše Baluška by zůstala doma, tak jsme se rozhodli, že vyrazíme jen "za kopečky" do Vizovic i s Balčou. A nebyl to vůbec špatný nápad. Sice jsme nezačali přesně tam, kde jsme měli, protože jsme malinko "zabloudili" ale začínali jsme těsně pod rozhlednou Doubrava - takže jsme si asi ten největší kopec dali hned na začátku, trošku na zahřátí, jako malou rozvičku. Na Doubravu jsme se podívat nešli, přece jen Marťa ty výšky nemusí a Baluška jakbysmet:-)
A tak jsme hned putovali dál. O kousínek dál jsme potkali nějaké turisty, tak jsme se mile pozdravili a šupajdili cestou necestou. Přátelé, ve Vizovických vršcích ten podzim začíná asi nějak dřív.. Ta panoramata, která se nám naskytla k pohledu - to byl zážitek. Byli jsme unesení všichni tři:-) Byla to nádhera. Musím říct - zatím asi nejkrásnější stezka, kterou jsme s Pěšinkou prošli:-)
Sice pak nás občas čekal nějaký ten kopeček, ale taky krásná studánka a malinké posezení, co chvilka nějaká muchomůrka, a pak se k nim po dešti přidaly i bedle:-)
Asi v polovině jsme potkali naše "staré známé" potulné turisty, kteří to šli úplně přesně opačným směrem než my:-) Hrozně se divili, kolik neseme bedel:-) Ale je fakt, že jsme je do slova a do písmene sbírali z cesty:-) Byly vysoké a pomalu na nás volali "vemte si nás". Ale začali volat až po té, co jsme začali vymýšlet, co si uděláme na oběd:-D Vizovickou stezku doporučujeme:-) Je tam teda ten výšlap na Doubravu - je velký, ale ne až tak dlouhý, aby se to nedalo.. a pak je tam před studánkou takový delší úsek, kdy se jde do kopečka, ale projít se to dá. Ale s kočárkem nebo malými dětmi asi ne:-(

Výšlap na Doubravu
Muchomůrka
Já moje Balů a úžasný podzimní výhled
Odpočínek je potřeba
Občerstvení taky..
Na Revice

Velké Těšany - větrný mlýn

21. října 2012 v 17:58 | Dandelka |  Cestování s Málinkou
Ač to máme za rohem, nikdy jsme tam nebyli:-( Ostudy. Loni jsem viděla u kamarádky Ivanky nějaké fotky a vypadlo to úplně luxusně, tak jsem si řekla, že tam musíme zajet. Mlýn je přístupný samozřejmě jen od dubna do konce září - no a kdy jsem si na to vzpomněla? Samozřejmě poslední týden v září - ale stihli jsme to:-) Dokonce tam ten den bylo i "narváno":-) Přijeli jsme tam zároveň s nějakou rodinkou a tak jsme byly jedna velká výprava:-)
Věděli jste třeba, že ten mlýn se točil celý? Jako celý ten "domeček"? No prostě něco neskutečného:-) A dodneška funguje:-)
Myslím si, že to povídání je zajímavé:-) A ve mlýně to vypadá úplně pohádkově:-) Všechno dřevěné, voňavé...

Mlynářské desatero

Na všechno možné...
Na prohlídce...
Těžký pracant...
Adámek na prohlídce:-) Takovej šikulka malinkej:-)
S Marťoškem na schodech..
Těžke posera:-D

1. narozeniny našeho Mikulky

21. října 2012 v 17:40 | Dandelka |  All about me
Tak sice skoro s 2-měsíčním zpožděním, ale přece:-)
Mikulášek už měl rok (hej to snad ani není možný, vždyť nám ségra, resp. Luky, včera říkal, že je těhotná..:-O).
Samozřejmě dárečky byly, dort byl (úplně mňamózní). Myslím, že jsme si to užívali úplně všichni, až na Mikuláška:-) Ten kolem sebe měl akorát hafol lidí, jinak úplně normální den:-)

"Tajně" uždibuju
S maminkou a tatínkem
S maminkou rozbalujeme dárečky
Teta pro mě něco má, něco má:-)
Netřeba hmotných darů, stačí pár sušených brusinek a jsem jen váš:-)
Trhám, trháš, trháme:-)

Dovolená jižní Čechy, čtvrtý den (Červené Lhota, Jindřichův Hradec, Dačice, Telč).

7. října 2012 v 19:10 | Dandelka |  Cestování s Málinkou
No a bohužel nastal den čtvrtý, a pro nás taky poslední den a zároveň nás čekala zpáteční cesta, a tak abychom si to alespoň trochu zpříjemnili, tak jsme si naplánovali pár zastávek:-)
Čekala nás, mnou nejvíce očekávaná, Červená Lhota, zámek Jindřichův Hradec, zámek Dačice a krátká zastávka v Telči (jen město - zámek jsme už navštivili loni, ale město je tak krásné, že když už jsme tam byli, tak jsme se tam zastvit museli:-)).

Červená Lhota je úplně pidi midi miniaturní. Oni to sice říkají všichni, ale dokud to sami neuvidíte, tak neuvěříte:-) To okolí je fakt pohádkové. Myslím si, že pro natáčení Zlatovlásky si opravdu nemohli najít krásnější místo, resp. okolí. Když to tak vezmete, tak je opravdu spoustu nádherných zámků a hradů, ale to okolí aby bylo takové přírodní, to už jen tak někde nejde. No zvenku by teda Červená Lhota dostala jedničku a milion hvězdiček. Samozřejmě si ji vyfotili ze všech stran, prohlédli jsme si okolí (na lodičce jsme se nesvezli - chcete-li se ptát - přestože počasí by i přálo, hodiny ovšem bohužel ne). Pokoupili vstupenky a nějaké ty suvenýry a spořádaně čekali na prohlídku. Trošku jsem se toho obávala - protože jsem se tak moc těšila, tak mě to.. nechci říct zklamalo, ale nebylo to úplně ončo. Už to okolí vás navnadí, že to bude něco nečekaného, nebo něco velkolepého. Ty interiéry nejsou škaredé, to vůbec ne, ale oprati tomu okolí je to takové trošku zklamání.
Ale samozřejmě si to všechno prohlídli. Slečna průvodkyně nám řekla, že pokud se budeme dívat pořádně, můžeme vidět ještě i tu mouchu, která tam natáčela při Zlatovlásce. Peťovo TLESK a "Už ne" rozesmálo nejen nás, ale i celou skupinu:-) Je to prostě vtipálek:-)

Jindřichův Hradec je kouzelný. Jak to město, která má u suvenýrů i pozdrav pro čtyřnohé turisty (prostě kouzelné),
tak i zámek se svou příjemnou rusovlasou průvodkyní. Vypadá to, že i na konec srpna se tam průvodci nezastaví. Jsou tam tuším dvě nebo dokonce tři prohlídkové trasy. Ten den, kdy jsme tam byll my, bylo pekelné horko. Cekali jsme na prohlídku když v tom kolem nás proletěla sympatická slečna a utíkala k pokladně. Asi za dvě minuty utíkala zpátky a už si nás svolávala na další prohlídku. Až mi ji bylo líto. Byla to ale profesionálka. Usmívala se, všechno nám krásně povykládala, přestože mohla být unavěná. To se často nestává. Zámek je strašně krásný:-) Takový rodinný, útulný... jen se nastěhovat:-) A taková perlička - pořád tam bimbají hodiny, které každý den sám pan kastelán natahuje:-) No není to hezký zvyk?:-)
A na nádvoří mají nádherně zdobenou studnu, která je stejně hluboká jako je vysoká místní zámecká černá věž. Tu ozdobnou kopuli studny dělal nějaký místní řezbář a dal ji jako svatební dar jednomu z majitelů zámku jako svatební dar. Perličkou tentokráte bylo to, že na studnu bylo zdobení dáno až několik let po smrti tohoto majitele.
Konečnou zastávkou našeho okruhu byl Rondel. Ten se nyní zvenčí opravuje, ale my jsme měli tu možnost vidět ho zevnitř. Sloužil především k různým koncertům a bálům. Ovšem v té době hudebníci nesměli sedět se šlechtou v jedné místnosti a proto se svými nástroji seděli "ve sklepě". Uprostřed stropu (mezi sklepem a rondelem - tanečním parketem) byla díra ze které "trčela" velká "váza" s vyústěním až v kopuli rondelu. Touto "vázou" se nesl zvuk ke stropu kde se v kopuli rozléhal a nesl se do celého rondelu k tanci:-) Nádhera:-)

Dačice. Zámek Dačice mi doporučila sestřenka. Opět jsme tam doběhli tak tak na prohlídku. Na to, že byla až odpoledne, tak to byla údajně první prohlídka ten den. Nikdo tam během celého dne nedošel. Pak došlo pár návštěvníků a dalších 6 dobíhalo stejně jako my:-) Pan průvodce z toho byl docela udivený. A dokonce ještě do prvního sálu, k nám doběhl jeden opozdilý turista:-) Zámek se momentálně opravuje. Dříve byl rozdělený na dámskou pánskou část. My měli možnost vidět pouze tu pánskou, jelikož dámská se teprve rekonstruuje. A z té pánské byla nejkrásnějí poslední místnost, kterou byla naprosto kouzelná knihovna:-)

Po zámku v Dačicích jsme si ve městě dali už jen pozdní obídek a vydali se do Telče. My už jsme tam s Marťou loni byli, ale to město jsme si zamilovali, a tak jsme ho chtěli ukázat i Kozlíkovi a Věrušce:-) Ještě jsme se zastavili v obchůdku paní Binové, kde nás i loni obsluhoval nějaký super truper pán. Je to obchůdek s takovýma těma krásnýma věcma. Kromě suvenýrů z Telče si tady můžete za malý peníz koupit nádherné dřevěné hračky:-) Loni jsme si dovezli oslíka na pružince a letos jsme si přivezli krásného Hurvajze.

A pak už nás čekala jen fronta na dálnci domů a sladký přesladký domov:-)
Letošní dovolenou hodnotím jako trošku náročnější, ale naprosto dokonalou, úžasnou a perfektní:-) Děkuji vššem účasntíkům zájezdu:-) Mńau:-)

Fotky z celé dovolené:-) HERE

Dovolená jižní Čechy, třetí den (Hluboká nad Vltavou, Český Krumlov)

7. října 2012 v 19:02 | Dandelka |  Výlety
Na třetí den byly naplánované asi ty největší atrakce jižních Čech, a to zámek Hluboká nad Vltavou a Praha jižních Čech - Český Krumlov.
Nejprve jsme přijeli do Hluboké nad Vltavou (hned vedle parkoviště se pásl VELBLOUD). Neskutečné:-) Jde vidět, že letos bylo opravdu tropické léto:-) Vyšlápli jsme si na kopeček, během kterého všude voněly Trdelníky. Když jsme prošli bránou, rozprostřel se před námi nádherný zámecký park a neuvěřitelná, neskutečně obrovská a krásná stavba - zámek Hluboká. Ohromil nás tou neskutečnou velikostí. Něco neskutečného. Hned jsme si koupilli první prohlídkovou trasu a během pár minutek jsme vyráželi. Byly tam tři prohlídkové okruhy,takže asi není možné nějak extrémně dlouho čekat.. Já chtěla do kuchyně, ale ti tři mě přehlasovali, a tak jsem šli na hlavní prohlídkovou trasu (ale já se tam stejně ještě jednou určitě vrátím a půjdu mrknout i na tu kuchyni - podle fotek vypadá neskutčně:-))
Musím říct, že jsme měli opět velmi milou průvodkyni (na rovinu, nesetkali jsme se v jižních Čechách asi s nikým nepříjemným - asi je to kraj prima lidí:-D). Hned, když jsme otevřeli dveře, ocitli jsme se v nádherné vstupní hale, s mohutným schodištěm. A v takovém duchu pokračovala celá prohlídka. Jeden sál krásnější než druhý.
Mě osobně dostalo snad všechno. Stůl, který bylo možné rozložit tak, aby k němu mohlo zasednout tuším kolem 70 lidí.
Krb, který byl vytesán z jednoho jediného kusu kamene - a nebyl to žádný domácí mini krb - to mi věřtě, neskutečné ukázky porcelánů, kněžnina kopulovitá čítárna, doslechli jsme se o různých velikánech místních rodů - nejvíc nás nadchl příběh kněžny Poulíny, která byla pozvána na ples ve Francii. Tam ale začalo hořet. Poulína byla zachráněna, ale vrátila se tam zpět, aby zachránila svoje dcera (nevěděla, že jsou již v bezpečí) a tak tam nakonec uhořela i se svým děťátkem, které čekala.
No prostě nádhera... na takovém zámku provádět.. to musí být nádhera.. Je tak strašně obrovský, že tam asi můžete jezdit každý rok a každý rok můžete jit na jiný okruh a najít něco nového, krásného, zajímavého... za mě palec nahoru:-) DOPORUČUJU:-)

Hned potom jsme se vydali na obídek do Českých Budějovic a potom jsme se vydali do Českého Krumlova. Jak jsem psala, je to taková Praha jižních Čech. Kdo mě zná, tak ví, že nějaká extra velká města moc ráda nemám... ty davy turistů a všeechno to kolem. Český Krumlov, jako takový je krásný, zámek a hrad je starodávný a zajímavý. Určitě jsme tam viděli spoustu zajímavých místností, předmětů.. Celá ta fasáda je neobvyklá, originální. Nejznámější je asi zlatý kočár (kdyby vás zajímalo, jak se dostal dovnitř, tak ho rozmontovali a vevnitř v mísnosti smontovali.. a byl použit pouze jednou jedenkrát).. To toiž vrtalo hlavou i nám.
No ale bezkonkurenčně to nejkrásnější nás čekalo na samotném konci - maškarní sál. To vám byla nádhera. Obrovský, krásně vesele malovaný. Slečna průvodkyně nám k tomu hodně povykládala - co všechno tam můžete vidět. Všechno to vypadá tak živě - protože všechny postavičky mají svůj stín. Všechno je tak symetrické (na jedné stěně jsou dveře, a aby to bylo hezky symetrické, tak v druhém rohu jsou namalované navlas stejné - ale jinak tam opravdu nejsou). Tak si říkám, jestli to zámecké divadlo (3. prohlídková trasa) je tak nádherný jako maškarní sál - tak příště musím tam:-) Myslím si, že ty peníze za to se hodí dát:-)

Po prohlídce jsme se stavili ještě v zámeckém parku kde je otočné divadlo - podium (tam jsme nebyli...možná příště). Užili jsme si prohlídku na město a potom jsme pokračovali dál do města, kde jsme museli zavítat do muzea voskových figurín (na to mě nalákal Harry Potter ve vitríně - to bylo taky podle mě asi to nejzajímavější z celého muzea) no a k tomu jsme si dokoupili ještě vstupenku do zrcadlového bludiště a do síně smíchu. Ano, malé děti jsme odstrkovali od zrcadel, abysme se tam mohli vyblbnout my:-) To stálo opravdu za to:-) Strávili jsme tam snad víc času než v celém zámku:-D Ne to ne, ale nasmáli jsme se tam morově - doporučuju určitě:-)

Dovolená jižní Čechy, druhý den (Hrad Rožmberk a Boubínský prales)

7. října 2012 v 18:58 | Dandelka |  Cestování s Málinkou
Do růžova vyspaní jsme se pořádně nadlábli na snídani, protože nám bylo jasné, že nás čeká dlouhý a náročný den:-)
Kozlík si pro jistotu i přivstal, jen aby měl na snídani pořádný výběr:-) Snídaně se podávala od osmi hodin, ale personál byl tak prima, že na naše přání jsme mohli snídat už po půl osmé, abychom mohli vyrazit co nejdříve.

Druhý den byla naplánovaná Šumava, resp. Boubínský prales. No a když na nás byli "doma" tak hodní a měli jsme snídani dřív, tak jsme se cestou stihli stavit i na Rožmberku. Tam nám to vyšlo tak tak, že jsme stihli prohlídku a nemuseli jsme čekat. Teda, ale než jsme vyšlápli nahoru, tak jsme funěli jak parní lokomotivy:-) To bylo kopčisko:-)
Na Rožmberku měli zrovna výstavu různých dobových kostůmů a šatů, tak se tam mohlo fotit, což bylo něco pro Peťu:-) Pofotil snad úplně všechno:-) Ale zase se nám bude lépe vzpomínat:-) Naše průvodkyně slečně Zuzka byla moc příjemná:-) Prohlídka s ní byla opravdový zážitkem. Měla pro nás nachystanou jednu zajímavost za druhou.
Hrad má dvě části. Hrad, kde se provádí a starý hrad, kde je teď nějaký pošťácký úřad (asi ne zrovna pošta, protože si neumím představit, jak by si starší lidé chodili poslat dopis nebo něco podobného:-D)
Na nádvoří jsme se samozřejmě museli vyfotit se slonem (bacha v létě je horký jako blázen:-D). V hradu Marťu nadchla samozřejmě kamna, mě celkově ta výzdoba, šaty a všechny různé skříňky, šperkovnice kterých tam bylo nespočet. Povídání v sále kde kromě různých brnění byly taky mučící přístroje (fuj:-() - masky, které rozžhavené dávali lidem na obličej, aby je přinutili třeba něco říct a podobně.. no představa naprosto šílená. Pánové měli vždy sebou dvě zbraně (jednou stříleli, druhou jim nabíjeli).
Přišlo mi, že všechno tam má tak nějaký smysl.. to sice většinou bývá, ale tady byly třeba šperkovnice - jedna z nich měla spoustu přihrádek a na každé byl nějaký z nak (roční období, den x noc, dny v týdnu), nebo malby vyjadřovaly různá přísloví nebo lidské smysly.. Povídám vám, krásné vykládání a moc zajímavých věcí:-) Po nenápadných, nevýrazných Nových hradech jsme si opravdu napravili chuť.
Pod hradem jsme si pak prohlídli ještě jez a furt tak nějak čekali, že se tam udělá nějaká posádka a ono nic. Asi se tam jel nějaký závod, protože tam natáčela i ČT4 a lítali tam fotografové. Všichni nás zdravili dlouhým Ahoooooj a tak Kozlík s Věrkou vzpomínali a povídali nám jejich ůrzné zážitky z první vody a lákali nás, ať jedeme příště s nimi:-) No uvidíme..možní někdy..:-)
No a pak už jsme se mohli vydat na dlouhou cestu, která nás čekala, než jsme dojeli na Šumavu, konkrétně do areálu Boubínského pralesu, což nám díky neoznačené cestě chvilku trvalo, ale nakonec se podařilo. Zaparkovali jsem auto, přešli nějakým způsobem potůček a hurá na stezku kolem Boubínského pralesa. Ta má celkově asi 4 kilometry (?) tuším. S tím, že hned u jezera, kde stezka začíná, je takové jedno větší převýšení, kde by se třeba s kočárkem moc nedalo. Potom už se jde dobře. My ještě v půlce cesty odbočili ze stezky a pokračovali na Boubínskou rozhlednu, ze které byl opravdu úžasný výhled. Bylo krásně a tak jsme viděli i Temelín... Marťovi ten výhled ale moc nesedl a měli jsme před sebou ještě nějakých pár kilometrů, a tak jsem po chvilce putovali dál. Cesta pak už byla veskrze příjemná. Postupně po stezce vlastně obcházíte celý Boubínský prales, který je ohraničen plotem. Je to příroda, která je člověkem netknutá. Nejstarší stromy mají i 400 let. Neuvěřitelné. Na konci, nebo taky vlastně na záčátku u jezírka, můžete vidět pokácený obrovský strom, který má neuvěřitelný průměr a předpokládám, že kdybyste takový strom pokácely a nařezali, tak máte dřevo na pěkných pár desítek zim dopředu:-) To by byla dřevárka:-) Strom měřil skoro 54 metrů, byl starý asi 350 let, průměr kmene 1.3 (!) metrů a obvod necelých 450 cm. Co se týče nějakého občerstvení - tak doporučuju sváču sebou nebo koupit něco na parkoviště - pak maximálně v infocentru kafčo z automatu:-) Nádherný výlet, krásná procházka, spousta legrace, nádherné počasí a celkově - ideální kombinace k tomu, abych mohla jen DOPORUČIT.

Fotky z celého putování po jižních Čechách ZDE

Dovolená jižní Čechy, první den (Nové Hrady, Lipno, Stezka Korunami Stromů, Čertova stěna, Hojná voda)

7. října 2012 v 18:26 | Dandelka |  Cestování s Málinkou
Tak jsem se k tomu konečně dostala:-)
Musím tu naši perfektní, úžasnou a dokonalou dovolenou po jižních Čechách sesumírovat a podělit se s vámi o naše zážitky:-)
My s Martou zbožňujeme Českou republiku..ať si říká kdo chce co chce - je tady tolik krásných míst, že opravdu není potřeba jezdit tisíce kilometrů někam daleko za hranice (ale tam je samozřejmě také krásně). No a tak nějak nás už dlouho lákaly jižní Čechy (teda samozřejmě nejen jižní Čechy, ale letos prostě vyhrály:-D) Tak nějak mezi řečí jsme zjistili, že se tam chystá i Kozlík s Věrkou a tak jsme je přibalili na zadní sedadla a na konci srpna jsme mohli vyrazit (a byl to skvěle vybraný datum - jednak se má člověk celé prázdniny na co těšit a jednak už nikde nebyla kupa lidí, jako tomu mohlo být úplně nejvíc v sezoně.
První den jsme vyrazili na Nové Hrady, Lipno a zkoukli Čertovu stěnu (přeci jen ty jižní Čechy a Šumava jsou celé čertovské:-)
Nové Hrady mě malinko zklamaly, ale pouze v tom, že na webových stránkách je napsáno, že je přístupný jejich krásný nádherný hradní příkop, ale na místě jsme zjistili, že tomu tak bohužel není, protože se malinko bortí. Ale nevadí. Vzali jsme si aspoň prohlídku hradu. Než začala prohlídka, alespoň jsme se malinko prošli po nádvoří a protáhly ztuhlé údy z dlouhé cesty. Nádvoříčko je útulné a je tam krásná zelená zatravněná "terasa". Trošku nám tam chyběly nějaké ty lavičky na odpočinek.
Hrad patřil mimo jiné pánům z Landštejna a Rožmberka, ale mě ze všeho nejvíc utkvělo v paměti jméno Buquojů, resp. Karel Bonaventura Buquoy. Ono celkově, co jsme projeli ty hrady zámky jičních Čech, tak to všechno povětšinou patřilo stejným pánům:-)
Kousínek od Nových hradů je Terčino údolí, které určitě také stojí za návštěvu. My jsme tam bohužel nebyli, protože nás trošku tlačil čas (tím chci říct, že jelikož jsme byli v jižních Čechách poprvé, tak byla naplánována taková ta nejznámější místa, ale určitě se sem ještě brzy vrátíme, protože pokud chcete vidět i ta méně známí místa tak se to během jedné týdenní dovolené stihnout určitě nedá).

Hned potom jsme putovali o kousek dál, mrknout na Lipenskou přehradu, která je opravdu nemalá, no a samozřejmě jsme nemohli vynechat novou Stezku v Korunách stromů nad Lipnem. Dole jsme se teda domluvili, že nahoru vyjedeme lanovkou. Neviděla jsem v tom jediný problém, dokud se lanovka trošku nerozhoupala a nejela nahoru. no holt asi lavečkové lanovky extra vyhledávat nebudu:-) Nakonec jsme to přežili (pod lanovkou je spousta borůvčí, ale oškubaného:-(). Nahoře, prakticky hned vedle lanovky jsou dvě restauračky a můžete frčet na stezku. Je obrovská, dřevěná, nádherná, strašidelná, zábavná. no prostě doporučuji určitě:-)
Nejprve to tak pomalinku obcházíte a pak už se to jen točí kolem toboganu. Celá Stezka byla vystavěna za 60 dní, což mi přijde absolutně neskutečné. Celková délka je 675 metrů, délka stezky je 372 metrů a samostatná stezka ve věži 303 metrů, výška věže je 40 metrů. Tobogan má asi 50 metrů. Na stezke je vybudováno několi překážkových drah (které můžete, ale nemusíte projít - jsou vždy mimo stezku). Přecházíte přes napnutá lana, přes pohybující se "lístečky" a podobně. Je to takové milé zpestření.
Jelikož je stezka široká přes dva metry, určitě tam nejdou cítit nějak extrémně výkyvy počasí (ale v nějakém vichru bych tam jít určitě nechtěla). Můžete tam jít samozřejmě i s kočárkem (nejsou tam žádné schodky) nebo třeba s invalidním vozíkem. Nahoře už se to potom trošku hýbalo, pofukoval tam vítr (ale svítilo sluníčko tam tam bylo báječně). Občas nás při kraji přepadl trošku jakejsi strach nebo spíš respekt z té výšky (přeci jenom stojíte až nad špičkami stromů). Výhled z tama byl skutečně nádherný. Vidíte na Lipenskou přehradu a okolní přírodu (a jak hlásí FB, tak za krásného počasí můžete vidět Alpy). Opravdu si myslím, že ten výhled stojí za vidětní (není tam ani žádné velké převýšení, které by se muselo zdolat. Vyšel by to určitě i náš Mikulášek (13 měsíců). Takže tam může jít opravdu každý. DOPORUČUJI:-)

To je výhled, co?.-)
Kousek od bobové dráhy:-) Taky jsme se svezli:-)

A třetí už jen kraťoučké zastavení bylo na Čertové stěně. Od parkoviště jdete jen pár stovek metrů, je tam tedy kamenitá cesta, ale opět žádné velké převýšení. Z vrchu vidíte hlavně stromy a spoustu a spoustu kamenů.

Ubytovaní jsme byli v Hojné Vodě. Hned vedle v dědině byl vývod Dobré vody z Novohradský hor. V okolí by se určitě taky dalo cestovat. Místní nám doporučili zajet i hned vedle do Rakouska (pár kilometrů).
Hotel byl teda před rekonstrukcí, ale i tak byl útulný. Hospoda, vedle nekuřáčká hezká jídelna Terasa na které se promítalo. Kuchyně perfektní (hlavně kluci si ji opravdu chválili), personál příjemný, milý a úžasně vstřícný. Jen škoda, že na další místa jsme to měli trošku dál - na to pojíždění autem, ale kdo chce bloudit v okolí, tak stoprocentně doporučujeme:-) Za málo peněz hodně muziky (btw.. snídaně formou švédských stolů - bylo tam všechno včetně Novohradského koláče, který by měly distribuovat i k nám na Moravu, protože takovou mňamku, jste snad ještě nikdy neměli:-). Pokud nepotřebujete deset milionů hvězdiček, můžeme jen doporučit:-)

Fotky z celé dovolené TADY (malinka, malinka)